Δοκιμή Opel Astra 1.6 CDTi 136 ίππων

 

Περιβαλλοντικοί λόγοι καθορίζουν την σταδιακή αντικατάσταση των αυτοκινήτων που εξοπλίζονται με κινητήρα ντίζελ. Η πετρελαιοκίνηση έχει πολλά θετικά στοιχεία, αλλά μειονεκτεί στις εκπομπές ρύπων και κυρίως στα οξείδια του αζώτου.

Ωστόσο, υπάρχουν στην αγορά εξελιγμένοι κινητήρες ντίζελ, οι οποίοι εξασφαλίζουν υψηλή απόδοση, χαμηλή κατανάλωση, περιορισμένους ρύπους και λογικό κόστος συντήρησης. Σε αυτή την κατηγορία των διακεκριμένων κινητήρων ανήκει και το γνωστό σύνολο 1.600 κ.εκ. CDTi 136 ίππων, που δημιούργησε η Opel. Αυτό το μοτέρ έχει και ένα ακόμη ισχυρό σημείο, είναι από τους πιο αθόρυβους κινητήρες ντίζελ της αγοράς.

Με δεδομένη τη νέα τάση που θέλει την επικράτηση στην αγορά των βενζινοκινητήρων κυρίως στα μικρά και μικρομεσαία αυτοκίνητα, έγινε μια ακόμη δοκιμή μεγάλης διάρκειας του Opel Astra με το μοτέρ CDTi 136 ίππων.

Το πρώτο στοιχείο που διαπίστωσε ο υπογράφων είναι το ιδιαίτερα χαμηλό επίπεδο θορύβου και κραδασμών που παράγει αυτό το μοτέρ. Από την στιγμή που θα πάρει μπροστά μέχρι την κορύφωση της λειτουργίας του, δεν είναι ενοχλητική η παρουσία του.

Αυτό οφείλεται στην ειδική τεχνική που ακολουθήθηκε για να περιοριστούν οι θόρυβοι και οι κραδασμοί κατά την λειτουργία του. Επίσης, στο τελικό αποτέλεσμα που αντιλαμβάνονται ο οδηγός και οι επιβάτες καθοριστικό ρόλο παίζει και η εξελιγμένη ηχομόνωση.

Στην πόλη το μοτέρ δεν... δυσανασχετεί και ανεβάζει εύκολα στροφές. Οι επιδόσεις είναι καλές και οι 136 ίπποι, με την συμβολή των 32,6 χλγμ. ροπής, εξασφαλίζουν απρόσκοπτη κίνηση ακόμη και σε ανηφορικές διαδρομές με πλήρες φορτίο. Το χειροκίνητο κιβώτιο εξι σχέσεων έχει καλή κλιμάκωση και αναβαθμισμένη λειτουργία.

Στον αυτοκινητόδρομο, το μοτέρ αποδίδει καλύτερα. Η κλιμάκωση της απόδοσής του είναι γραμμική και οι υψηλές ταχύτητες έρχονται γρήγορα, χωρίς να πιεστεί το γερμανικό σύνολο. Οι επιδόσεις του είναι στο ανώτερο τμήμα της κατηγορίας, 0-100χλμ./ώρα σε 9,6΄΄, τελική ταχυτητα 205 χλμ./ώρα. Υπερκαλύπτουν τις απαιτήσεις του οικογενειάρχη και ικανοποιούν όσους θέλουν να κινούνται γρήγορα.

Αξίζει να τονισθεί και η χαμηλή κατανάλωση καυσίμου. Στη δοκιμή έκαψε 5,1 λίτρα/100χλμ. Εργοστασιακή κατανάλωση 3,7 λίτρα/100χλμ. Εκπομπές CO2 99 γραμ./χλμ.

Η οδική συμπεριφορά είναι καλή και δεν παρατηρήθηκαν σημαντικές αρνητικές αντιδράσεις από τις αναρτήσεις. Οι ρυθμίσεις είναι προσανατολισμένες στην άνεση, αλλά εξασφαλίζουν περιορισμένες κλίσεις και σε δρόμους με πολλές στροφές. Το τιμόνι όμως δεν έχει την αμεσότητα που αναζητά ο οδηγός.

Όσον αφορά τον εσωτερικό χώρο, αξίζει να σημειωθεί η προσπάθεια της μάρκας να αναβαθμίσει την αισθητική και να υιοθετήσει στοιχεία, τα οποία αποτελούν χαρακτηριστικά των ακριβότερων premium μοντέλων.

Ο προσφερόμενος χώρος είναι αρκετός για να φιλοξενηθούν χωρίς υποχωρήσεις τέσσερις ενήλικες. Σε καλό επίπεδο είναι και η αποθηκευτική ικανότητα (370 λίτρα).

Η τιμή της βασικής έκδοσης με πλούσιο πακέτο εξοπλισμού ανέρχεται στα 21.800 ευρώ. Η σημαντικότερη παρατήρηση αφορά την λειτουργία του συστήματος διεύθυνσης. Η αίσθηση που φτάνει στα χέρια του οδηγού θα μπορούσε να είναι πιο στιβαρή. Επίσης, θα ήταν καλύτερα να υπήρχε και πιο σαφής πληροφόρηση στον οδηγό που επιθυμεί να εκμεταλλευτεί την παρουσία του ισχυρού κινητήρα και να ανεβάσει τον ρυθμό κίνησης. Ο υπογράφων εκτιμά ότι αυτός ο κινητήρας, καθώς και άλλοι που αποτελούν τεχνολογικά επιτεύγματα στον τομέα της πετρελαιοκίνησης, θα πρέπει να εξελιχθούν περαιτέρω, για να καλύπτουν τις νέες νόρμες καυσαερίων και να παραμείνουν στην αγορά τα επόμενα χρόνια.


Το πλήρες τηλεγράφημα του Σπύρου Ρέκκα στη συνδρομητική ιστοσελίδα του ΑΠΕ-ΜΠΕ.
© ΑΠΕ-ΜΠΕ ΑΕ. Τα πνευματικά δικαιώματα ανήκουν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ΑΕ.
Απαγορεύεται η αναπαραγωγή από επισκέπτες της ιστοσελίδας.

eana